Comunicat de Presă cu privire la totalizările sărbătorii “Ziua Națională Vinului”  

  • 0

Comunicat de Presă cu privire la totalizările sărbătorii “Ziua Națională Vinului”  

Category : Acasă

Federația de Promovare a Turismului din Moldova vine sa totalizeze sărbătoarea ”Ziua Națională a Vinului” pentru anul 2015.

Sărbătoarea devenita deja o tradiție frumoasă ani la rând, a fost pusa într-o lumina proasta în acest an. Atât turiștii cât și vizitatorii au rămas dezamăgiți de organizarea evenimentului din acest an.

Cu mici excepții vinificatorii nu au fost pregătiți să primească vizitatori sau turiști. Unica companie care s-a implicat direct în organizarea și promovarea evenimentului a fost Castel Mimi. Compania Asconi a fost și ea implicată, dar mai putin, probabil doar datorita faptului ca au luat premiul premiul pentru cea mai bună companie vinicolă a anului 2015. Orheiul vechi a fost cel care a fost arătat la marea majoritate a televiziuni-lor deoarece nu era necesar sa fie făcute reportaje comerciale, însa la capitolul organizare a fost sub orice forma de critica. Celelalte companii nu au prea mișcat nici un deget, pentru a atrage turiștii ori acest lucru trebuia făcut de Oficiul National al Viei și Vinului.

Transportul Gratuit organizat a fost unicul punct de care s-a ținut cont în urma solicitărilor făcute de Federația de promovare a Turismului din Moldova împreuna cu alte 6 asociații de profil. Cu toate acestea transportul pus la dispoziție a mers și pe jumătate gol în unele cazuri din cauza lipsei de informare.

”Tulburelul” a fost cel care a salvat oarecum situația pentru cei din Chișinău și pentru alți vizitatori și turiști. Organizat în grabă deoarece pana în ultimul moment nu se cunoștea dacă o sa aibă loc sau nu, acesta a fost locul în care și-au dat întâlnire toți cei care au dorit să sărbătorească și nu aveau posibilitate sa ajungă mai departe de Chișinău.

Cifre Vizitatori:

Moldexpo – ”Tulburel” – cca 20.000 vizitatori (2 zile)

Castel Mimi – cca 1500 vizitatori (1 zi)

Asconi – cca 500 vizitatori

Orheiul Vechi – 1000 vizitatori (2 zile)

Vizitatori prin intermediul transportului Gratuit Organizat = 14 autocare * 50 locuri + 8 microbuze * 18 locuri = cca 844 vizitatori (cifra maxima din care trebuie sa scădem transportul organizat spre Orheiul Vechi, Castel Mimi și Asconi) = cca 500 vizitatori

Alte vinarii – cca 1500 vizitatori

Total: 25.000 vizitatori dintre care 1500 turiști străini veniți prin intermediul agențiilor de turism.

Astfel dacă e sa facem o comparație cu anul trecut 130.000 vizitatori dintre care 15.000 turiști străini, avem o scădere cu cca 105.000 vizitatori ori cca – 81%, ceea ce adeverește temerile noastre pe care le-am enunțat cu cca 2 săptămâni înainte de eveniment, cu privire consecințe negative atât pentru agențiile de turism și unitățile de cazare din țară care au avut pierderi mari la acest capitol, dar și pentru imaginea Republicii Moldova pe plan național și internațional.
Declarație Alexandru Filipschi – Președintele Federației de Promovare a Turismului din Moldova : ”Dacă în continuare fiecare va face ce dorește și mă refer aici la Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare al Republicii Moldova, și Oficiul Național al Viei și Vinului, care nu doresc o colaborare pe acest domeniu, și fac asemenea greșeli mari, agențiile de turism vor fi nevoite sa colaboreze la direct doar cu unii vinificatori care au posibilitate și infrastructura în baza unor înțelegeri sau contracte de colaborare astfel încât să direcționeze turiștii doar către acestea în diferite perioade ale anului fără a mai pune accent pe perioada specifica a Zilei Naționale a Vinului”.

Venim și cu un calcul al pierderilor pentru anul 2015,  în urma schimbării formatului Zilei Naționale a Vinului, care se apropie mult de cel pe care l-am prevazut în scrisoarea remisă Guvernului și structurilor subordonate acestuia, în data de 22 septembrie 2015:

Cheltuieli ale unui turist/zi (cazare+mese+suvenire – conform Organizației Mondiale a Turismului) –  200 euro * 3 zile minim = 600 euro/per sejur

Conform datelor statistice ale anului 2014, peste 15000 turiști au fost prezenți de Ziua Națională a Vinului iar în 2015 doar 1500 turiști străini.

  • 13500*600 euro = 8,100,000.00 euro
  • Aproximativ 1.5 milioane lei din bugetul statului Expoziții de Turism = cca 60 mii euro
  • cca 5 milioane lei investițiile agenților economici prin participarea la aceste expoziții = cca 30.000 USD – bani alocați pentru promovare din partea USAID = cca 27.000 Euro

Total – 8,2 milioane euro pierderi, fără a lua în calcul biletele de avion rambursate de agențiile de turism pentru turiștii care au refuzat sa vină în acest an la sărbătoarea Ziua Națională a Vinului din cauza schimbării formatului.

 


Leave a Reply

Facebook

Calendar

decembrie, 2017
L Ma Mi J V S D
« Mar    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031